نکات مهم در مورد ثبت درخواست شورای بررسی موارد خاص در سامانه سجاد

نکات مهم در مورد ثبت درخواست شورای بررسی موارد خاص در سامانه سجاد:

 

1-ثبت درخواست شورای بررسی موارد خاص در سامانه سجاد، شامل دو مرحله ثبت نام و سپس ثبت درخواست است. پس از اتمام مراحل ثبت نام کارتابل شما در سامانه سجاد ایجاد میشود. جهت ثبت درخواست می بایست از گزینه خدمات <—اموردانشجویان داخل <—-شورای بررسی موارد خاص را انتخاب کنید.

 

2- اگر گزینه شورای بررسی موارد خاص در منوی شما وجود ندارد به این دلیل است که در زمان ثبت نام تمام مقاطع تحصیلی خود را وارد نکرده اید. دانشجو باید در زمان ثبت نام حداقل دو مقطع تحصیلی قبلی خود را وارد نماید. وضعیت مقاطع قبلی را دانش آموخته و وضعیت مقطع تحصیلی جاری را در حال تحصیل انتخاب نمایید.

 

3-پس از انتخاب گزینه شورای بررسی موارد خاص فرم آن نمایش داده می شود. اطلاعات خواسته شده در فرم را با دقت تکمیل نمایید. توضیحات مربوط به شرایط خاص خود را نوشته و حتماً مدارک و مستندات مربوط به آن را بارگذاری کنید.از بارگذاری مدارک غیر مرتبط با درخواست خودداری نمایید. مدارک پزشکی قبل از بارگذاری حتما باید به تایید پزشک معتمد دانشگاه(مرکز بهداشت) رسیده باشد.فقط امکان بارگذاری یک فایل وجود دارد، اگر مدارک شما بیشتر از یک صفحه است آنها را به صورت یک فایل PDF درآورده سپس بارگذاری نمایید.

 

4- کلیه دانشجویان که عدم مراجعه داشته اند حتماً مدارک و دلایل عدم مراجعه را ضمیمه نمایند . خصوصاً آقایان نسبت به ثبت تصویر کارت پایان خدمت یا نامه معافیت تحصیلی اقدام نمایند.

 

5- درخصوص سنوات دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حتماً  کلیه مدارکی که باعث عدم موفقیت دانشجو بوده و روند تحصیل را طولانی نموده است + پروپوزال یا  آزمون جامع در چه مرحله ای است  و نظر استاد راهنما که چند درصد از کارپایان نامه/ رساله انجام شده و تا چه بازه ای آماده دفاع است،  ضمیمه شود.

 

6-گزینه فیش واریزی در فرم با آپلود فیش واریزی به مبلغ 500/000 ریال (پنجاه هزارتومان) به شماره حساب شبا 660100004001073903022968 با ذکر شناسه 387073953119500001400264888204 ثبت گردد. اصل فیش پس از دریافت کد رهگیری و پایان فرایند ثبت نام به کارشناس موسسه یا کارشناس مواردخاص تحویل داده شود .

7-   تاریخ شروع و پایان در فرم به معنی تاریخ شروع و پایان درخواست شماست.در صورتی که تاریخ ورودی شما با خطا مواجه شد تاریخ را تغییر دهید.

8-پس از تکمیل فرم درخواست و ثبت آن، یک کد پیگیری دریافت می کنید که به معنی اتمام مراحل ثبت نام و ثبت درخواست شما می باشد. پس از بررسی آموزش و در صورتی که پرونده کامل باشد، درخواست برای کارشناس شورای  موارد خاص دانشگاه ارسال خواهد شد.

 

9- تمام مراحلی که توسط کارشناس آموزش و کارشناس موارد خاص دانشگاه و کارشناس مواردخاص استان تا صدور رای نهایی انجام می شود در کارتابل شما در سامانه سجاد قابل مشاهده است.  بنابراین پیگیری درخواست و اینکه پرونده در چه مرحله ای قرار دارد فقط از طریق سامانه سجاد امکانپذیر است.

*

10-از تماس تلفنی یا مراجعه حضوری برای اطلاع از وضعیت پرونده خودداری نمایید.اساساً راه اندازی سامانه سجاد به منظور انجام امور به صورت مجازی است و تماس های مکرر و مراجعه حضوری جهت پیگیری پرونده فقط باعث اتلاف وقت کارشناسان و در نتیجه تاخیر در بررسی پرونده ها و صدور آراء می شود.

 

11- پس از تائید و ثبت پرونده و ارجاع به مواردخاص استان پیامی به این مضمون برای دانشجو ارسال می گردد: « جهت ادامه فرایند و پرداخت بانکی به کد رهگیری مراجعه نمائید» دانشجو با مراجعه به سامانه و تکمیل شماره کارت بانکی و رمز دوم ، مبلغ 15 تومن به حساب اموردانشجویان کسر و اکنون پرونده شما در شورای مواردخاص استان است. کلیه مراحل: در حال بررسی کارشناسی- ارجاع به دبیر،  طرح در جلسه- ثبت رای پرونده  توسط کارشناس- برای دانشجو پیام می شود و در پایان با پیام «فرایند خاتمه است» پرونده دانشجو پایان و ثبت رای می گردد.

 

12- پرونده ها به ترتیب تاریخ ثبت درخواست، در دستور کار شورای بررسی موارد خاص قرار گرفته و پس از تشکیل جلسه، آراء در سامانه سجاد ثبت می شود . پس از آن یک بازه دو روزه تا انشاء و امضای صورتجلسه و ارسال به آموزش دانشگاه در نظر بگیرید.

 

**- انتظار است کلیه مراحل به اطلاع دانشجو رسانده شود و کارشناس محترم مواردخاص دانشگاه که رابط مواردخاص استان        می باشد نسبت به بررسی دقیق مدارک اعم از کارنامه- مدارک خاص و فیش واریزی اقدام و سپس نسبت به ثبت نوع درخواست دانشجو و تائید اقدام نماید.

  • تلفن رفع نقص و پشتیبانی سامانه سجاد 021- 96664457 آقای توکلی /
  • تلفن شورای مواردخاص استان مازندران011- 35303423 پاسخگویی روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت 10-8 صبح

 

شورای بررسی مواردخاص استان مازندران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا